English
امروز : 1397/02/30

استفاده از تشك نرم ممنوع 2014-01-15 08:43:45

نویسنده: دکتر بهزاد حيدرپور متخصص پزشکی ورزشی 

 

استفاده از تشك نرم و خوابيدن بر روي شكم از علل كمردرد است.

 

بهترين روش آن است که افراد همواره حين نشستن يا ايستادن خود را در وضعيت طبيعي نگه دارند. يعني صاف نشسته و در اين وضعيت بدن به جلو خم نشده باشد.

 

اضافه وزن بدن مي‌تواند يک مشکل بزرگ باشد چرا كه هر چه وزن بيشتر باشد، هنگام خم شدن فشار بيشتري به کمر تحميل خواهد شد. شکم برآمده نه تنها کمکي به وضعيت سلامت کمر نمي‌كند بلکه فشار وارد بر کمر را افزايش مي‌دهد.

 

استرس و کشش زياد عضلات کمر يکي ديگر از دلايل کمر درد است. ماهيچه‌هاي تحت کشش و فشار بيشتر مستعد اسپاسم و رگ به رگ شدن و به تبع آن درد کمر هستند.

 

لازم است افراد محدوديت‌ها و توانايي‌هاي جسماني خود را بشناسند. بلند كردن اجسام سنگين به طور مکرر و مزمن در طول دوره‌اي از زمان سبب استهلاک ديسک کمر و خوردگي مهره و ايجاد آرتروز کمر مي‌شود. 

آشنايي با روش صحيح بلند کردن و انتقال اجسام از مهم‌ترين عوامل پيشگيري از درد کمر است. از سوي ديگر اگر فرد مجبور باشد براي مدت طولاني در حالت خميده قرار گيرد، اين حالت به مرور زمان سبب استئوآرتريت (آرتروز کمر) مي‌شود. 

 

برخي افراد بطور صحيح نمي‌خوابند و يا از تشک نرم استفاده مي‌کنند و بر اين اساس ممکن است دچار کمردرد شوند. خوابيدن روي پهلو (با زانوي کمي خميده) يا طاق باز (با قرار دادن بالشت زير پاها) بهترين روش پيشگيري از بروز کمر درد ناشي از خوابيدن نامناسب است و بدترين حالت خوابيدن بر روي شکم است.

 
منبع: http://www.isna.ir/fa/news/9010-05366

 

» ثبت دیدگاه
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
پیام :