English
امروز : 1397/04/30

تمرین شدید بین ساعت 10 تا 3 عصر تعطیل 2013-11-30 09:55:49

نویسنده: دکتر مریم ابوالحسنی متخصص پزشکی ورزشی

 

ورزشکاران باید حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند.


 بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250سی سی آب مصرف کنند. ورزشکاران دونده ی استقامتی و فوتبالیست ها بیشتر دچار گرما زدگی می شوند. ورزشکارانی که مسابقات را در شرایط آب و هوایی گرم برگزار می کنند، بایستی قبل از شروع مسابقه، خود را با شرایط آب و هوایی وفق دهند، این عمل باعث می شود بدن ورزشکار به گرما عادت کند.


ورزشکاران باید ابتدا تمرینات کوتاه مدتی انجام دهند و به تدریج در طی دو هفته مدت آن را افزایش داده، حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند. بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250 سی سی آب مصرف کنند، همچنین برای جبران املاح بدن خود از نوشیدنی های ورزشی که املاحی مانند سدیم، پتاسیم، پروتئین و نمک دارند استفاده کنند تا املاح از دست رفته بدن را جایگزین کنند.


احساس سرگیجه، اختلالات قلبی و کاهش سطح هوشیاری از مهمترین علائم گرمازدگی است و این علایم چنانچه سریعاً تشخیص و درمان نشود باعث مرگ فرد می شود.


عملی ترین روش کنترل مقدار آب بدن توجه به رنگ ادرار است و چنانچه رنگ ادرار پررنگ باشد ورزشکار دچار کم آبی شده است و باید یک‌و نیم برابر به میزان آب از دست رفته بدن خود، معادل 1.5 برابر آب مصرف کند.


منبع: http://www.isna.ir/fa/news/92031508392/



 

» ثبت دیدگاه
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
پیام :